PROJEMİZ TRACY L.BLOM'U KONUK EDİYOR

PROJEMİZ TRACY L.BLOM'U KONUK EDİYOR

08.01.2022 461

roje tabanlı öğrenme, günümüzde eğitim sistemlerinin alması gereken biçimi göstermek için özenle seçilmiş üç temel kavramdan oluşmaktadır. Bu kavramlardan birisi öğrenme kavramıdır ki dikkati öğretene değil öğrenene çekmek açısından son derece önemlidir. Bir diğeri proje kavramıdır. Proje, tasarı ya da tasarı geliştirme anlamına gelen bir kavramdır ve öğrenmenin transferi ve tekil öğrenmeden çok belli bir amaca dönük ilişkisel öğrenmeye işaret etmektedir. Projeyi bir hedef olarak değil, alt yapı unsuru olarak ele almakla da proje tabanlı öğrenme, öğrenmenin ürün değil süreç boyutunu vurgulamakta ve öğrenmeyi arzulanan ölçüde bireyselleştirmektedir. Proje konuları hayatın içindeki problemler ile ilgili olmalıdır. Öğrenci bu problemleri okulda devamlı çöze çöze herhangi bir sorunu çözmek için gerekli deneyim ve beceriyi kazanır. Bu bağlamda biz de 8 farklı ülkeden 32 öğretmen bir araya gelerek ,öğrencilerimizde çevre bilinci oluşturmak ,iklim değişikliği konusunda farkındalık yaratmak ve öğrencilerimizin günlük yaşamlarında 3R kuralına dikkat ederek davranış geliştirmelerine yardımcı olmak için Green Challenge adında bir eTwinning projesi kurduk. Her ay iklim değişikliği üzerine etkinlikler yaptığımız projemizde bu ay öğrencilerimiz işbirlikçi bir hikaye yazacaklar.Hikaye yazmaya başlamadan önce projemize 20'den fazla çok satanlar listesinde yayımlanmış kitabı olan Amerikalı yazar Tracy L. Blom'u davet ettik.Öğrencilerimizle çevrimiçi toplantı gerçekleştirecek olan Blom öncelikle öğrencilerimize kitap yazma teknikleri ile ilgili ipuçları verecek ve daha sonra İklim değişikliği temasını işlediği iki seriden oluşan From beyond;the Arctic kitaplarını tanıtacak. Bu etkinlik öğrencilerimizin hem dil becerilerini geliştirmek için güzel bir fırsat olacak hem de kitap yazmayla ilgili duyan öğrencilerimiz için yararlı bir başlangıç olacak.

08-01-2022